1/14/09

Mnjah, Gloobused 2008

Nujah, et siis vaatasin ka l6puks gloobuse shõu ära. Oleks eile vaadanud, aga Pulp Fiction oli ju! Igatahes...

Ma olen suhteliselt palju ikka üllatunud antud hetkel. S.t käsi südamel võin öelda, et Slumdog meeldis mullegi väga, aga kogu nominentide hulgast PARIM film? No ma ei tea. Kyllap see on lihtsalt mingisugune sisemise liigutuse aspekt igal inimesel ilmselt. Sest kuigi ma tõepoolest tundsin äärmist kergust ning optimismi Slumdogi järgselt... Tundub, et tõelisest traagikast tulenev emotsioon kaalub eelmise siiski alla. Võimalik, et ma olen lihtsalt rumal ses osas. Aga raske on neutraalseks jääda, sest kuigi kõik filmid meeldivad, täidab vähemalt üks ju sind sellise teatava hää surinaga, mis veel mitmekski päevaks paigale sind jälgima jääb. Ja mina ei saa lahti mõttest, et isegi kui Slumdog ja Revolutionary mõlemad tõepoolest mu lemmikud on, siis hoidsin ma siiski rohkem pöialt viimasele. Tjah. Üldiselt ma arvasin üldse, et kolmel siiani minu vaadatud filmil pole mingitki lootust parima draama gloobuse kategoorias (Slumdog, RR ja Frost/Nixon) ning et hoopis Button võtab kõik ära. Aga mine võta näpust. Selle taustal võib-olla peaksin isegi õnnelik olema, sest ometigi ju üks mu viimase aja lemmikfilmidest võitis tervenisti 4 (!), kusjuures vägagi prestiizhet, gloobust. Aga ma lihtsalt ei saa lahti mõttest, et võib-olla miski ylejäänud kolmest (mida ma veel näinud ei ole) või siis RR (või F/N), oleksid võinud ka ju midagi neist saada. Kuigi süda tunneb vastupidist, siis paraku parima stsenaariumi minemisest Slumdogile saan ma aru, sest õigupoolest oli see ju ainus originaalstenaarium kogu kupatusest. Lootus jääb, et vast seepärast sai. Aga parima reshissööri osas ma ei oska midagi kosta. Oleks ju võinud Sam Mendes saada! Aga mida ma ikka paugun. Praegusel hetkel on paraku see paukumine liigagi enneaegne ka, sest nädalate pärast olen võib-olla seal maal, et nean kõiki maapõhja seepärast, et Button ei saanud midagi. Või et Doubt ei saanud. Või et Reader sai ainult kõrvalosa. Ega ju sellist auhinnajagamist, kus kõigega igati nõus oled, juhtub väga harva. Mis sellest, et õigupoolest eelmise aasta Oscarite jagamisel nii juhtus. Tegelikult on ju nauditav fakt hoopis see kuivõrd paljude tõeliselt heade filmide hulgast valida saab. Jube ju, kui oleks vaid ainult näiteks üksainus lemmik olnud. Aga okei.
Sarjade poole pealt läks asi suhteliselt metsa. Gabriel Bryne'le draama meespeaosa?! Absoluutne üllatus. Paistis rohkem sedamoodi, et eelmise aasta nominatsioonide puudumine tehti nüüd tasa. Samas, võib-olla mu mälu ka petab mind praegu ja tal siiski juba oli nominatsioon aasta tagasi ka. Aga ma olen piisavalt laisk, et kontrollida ka ei viitsi. Igatahes bollocks, et Jon Ham (Mad Men) ei saanud. Naispeaosa draamas on juba rohkem loogiline, kuna Glenn Close (Damages) polnud 2008. aasta jaoks kvalifitseeruv (oli 2007, sest siis Damages algas, praktiliselt terve 2008 oli paus - sari alustas alles nädal tagasi oma uut hooaega). Ühesõnaga, kuna selge võitja jäi välja, anti Anna Paquinile True Bloodis. Julgeks pakkuda, et esimest ja viimast korda ka. Olgu õnnelik.
Et siis jah. Ei teagi ausalt öeldes, kas nutta ja naerda, või mõlemat segiläbi. Kui nö ametlikult võtta, siis on Slumdogile rasvane tsanss Oscaritelgi täielikke laineid lüüa. Mõtlesin siin isekeskis, et on ju tal õigupoolest juba kaks olulist tiitlit kolmest käes: kriitikute arust 2008 parim film ning seda ka gloobuste arust. Võib-olla tõesti teeb Slumdog seda, mis aasta tagasi Junol tegemata jäi. Kui jah, siis on vähemalt sõnum üllam kui aasta tagasi teismelise raseda puhul (for fuck sake eksole, keda kotib?). Jah. Olen eelarvamustega. Check. Pole ise näinud. Check. Ei kavatse ka. Check. Nii et sorry, kui kellegi meelekeeli vigastasin. Aga üldiselt on aasta 2008 auhinnad väga karmid, sest tõeliselt head kraami on palju ning auhindu ainult üks. Ja ega pole sugugi kivisse raiutud, mida keegi saab. Vähemalt aasta tagasi võis ses suhtes rahulik olla. Ahjaa. Veel üks asi.
Kuigi Leo oli absoluutselt VÕRRATU, ausalt, RRis, ei saa ma sugugi pead norgu lasta Rourke'i draama meespeaosa võidu puhul. No oli teenitult. Oli. Tõesti oli. Aga RRist rääkides, vähemasti Winslet võitis naispeaosa draama. Niiet õiglus siiski valitseb. Olgugi, et subjektiivne.

No comments: