11/29/08

Ükskõikne sõbralikkus: hea, halb või..?

Pealkiri sai küll pandud, aga ega tõtt-öelda ei oskagi sellele midagi järgnevat öelda. Laias laastus on lihtsalt antud hetkel tegemist ühega võimalikest viisidest, kuidas ma oma olemust, ja sellest lähtuvalt ka käitumist, määratleksin. Võimalik, et hoopis korrektsem termin oleks reserveeritud. Piiritunnetus. Olla sõbralik, hooliv või tähelepanelik vaid see üks rangelt kindlaks määratud annus ja ei grammigi rohkem. On see hoopis hoolimatu ükskõiksus? Või pigem tühipaljas illusioon, mille olen loonud millegi reaalsema, nt kartuse, varjutamiseks? Aga mida ma sellisel juhul kardaksin? Erinevaid suhteid? Nende algust, keskpaika ja lõppu? Ei saa ju aga karta seda, mida õigupoolest polegi. Ilmselt kardan ma siis juhtumise võimalikkust. Selline varjukuju ehitab su ümber seina, mis on tõenäoliselt küllatki püsiv ning raskesti ligipääsetav. Elu sisseraamituses on oma kujult enesesse-surutud, aga see-eest kindel, võib-olla näilist rahu pakkuv. Samas aga sellegi poolest alateadlikult närviline, tihti määratlematult ootlik. Nelinurkne piirjoon aga justkui süvendaks enesekindlust ning kergitaks eneseusku. Mis sellest, et muutes sind samaaegselt enam-vähem ükskõikseks, mis sünnib ruutjoonest väljaspool, teistega. Aga on see siis õigupoolest midagi niivõrd meeletult negatiivset? Inimeste endi ükskõiksus eksisteerib olenemata kinnisest tunnelist, mille enese jaoks ehitanud oled. Kas poleks mitte valusam avatud olemasolu konseptsioon, mis on määratud varem või hiljem nurjuma, kuna haiget on alati võimalik saada. Võiks ju olla asjakohasem tõdeda, et esmasel juhul oleks olemas vähemasti alateadlik peidupaik, kuhu häda korral põgeneda saaksid. Ma ei tea. Võib-olla polegi mingisugust vaimukoobast olemaski. Ja ma olen lihtsalt muutunud põhimõtteliselt tundetuks. Või tundeid kartvaks. Kes teab.

Aga üldiselt tahtsin ma öelda, et homsest algab minugi jaoks PÖFFi AEG. Loodan võimaluse korral üht-teist ka siia kirja panna.

Senikauaks aga minu selleaastane repertuaar.

HUMBOLDTI MAA ("Humboldt County")
written/directed: Darren Grodsky/Danny Jacobs

KÜLALINE ("The Visitor")
written/directed: Thomas McCarthy

HILJEM ("Afterwards")
directed: Gilles Bourdos, screenplay: Michel Spinosa/Gilles Bourdos

PIMEDUS ("Blindness")
directed: Fernando Meirelles, screenplay: Don McKellar, novel: Jose Saramago

MAADLEJA ("The Wrestler")
directed: Darren Aronofsky, screenplay: Robert D. Siegel

No comments: