1/26/10

LOST-i naasmisest …ja üht-teist veel

Ausalt, ajaratas veereb ikka kuidagi rängalt kiiresti, või kuidas? Kardetavasti muidugi kulgeb aeg minu jaoks kõige hoogsamalt, kuna enamik sellest päädib praegusel momendil varieeruva teadusmaterjali läbi töötamisega ning ega tõtt-öelda muuks nõnda palju mõtteid varusse ei jäägi (kuigi ma ütlen, TV ning filminduse seisukohalt ei saanud kõik see halvemale ajale kukkuda, päriselt kohe). Kuid - pidades silmas, et ma nagunii postitan midagi substantset järjest harvemini - mõtlesin, et võiks ju lihtsalt mingisugune vähemal või rohkemal määral informatiivne postitus vahepeal üles täheldada. Nii et pärast hüpet leiavad nõksu mainimist nii LOST, CAPRICA kui ka FIREFLY.

On küllaltki adumatu, et käesoleva momendi perspektiivist 6 päeva 10 tunni ning käputäie minuti pärast läheb käima "LOST"-i igavesti kõige viimane hooaeg. Ei tea, kuidas teiega on, kuid mind valdab küll selline koletuslikult tühi tunne. Ratsionaalselt võttes on küllap sellelaadseiks tundmusiks veel varavõitu, kuid ma ei saa mitte lahti mõttest, et iga seekordne episood saab olema samm lõpetatuse suunas. Igatahes... Chicago Tribune'i Mo Ryan'il on pakkuda kolmeosaline intervjuu "Lost"-i loojate Damon Lindelof'i ning Carlton Cuse'iga. Absoluutselt spoilerivaba ning ülimalt paeluv lugemine (mõistagi, teatavaisse faktidesse - nagu cast-i tagasipöörduvad näitlejad - polegi antud kontekstis suhtutud kui spoilereisse, kuna sedasorti informatsioon on juba piisavalt kaua nähtaval olnud). Vägagi mahuka intervjuu kolmas osa on usutavasti saadaval käesoleva nädala jooksul, kuid seniks on võimalik triloogia algatust kaeda siit, jätku aga siit. Soovitatav lugemine kõigile huvilistele, kahtlemata.

BSG ajutrustilt pärinev "Caprica", mille eostumist teleekraanil siinkirjutaja juba mitmeid kuid pingsalt ootas (mäletatavasti anti Ronald D. Moore'it/Jane Espenson'ilt & Remi Aubuchon'ilt pärineva sarja pilootepisood lõikamata kujul DVD-l välja juba suhteliselt "ammu", nimelt möödunud aasta esimesel poolel), jõudis nüüd lõppeks samuti järjele, ehk siis läinud reedel jõudis viimaks eetrivihku loetud minutite võrra kahandatud ning "TV-kombekaks" kohandatud avapauk. Pean käsi südamel ütlema, et teistkordselt pilootosa kaedes, meeldis see mulle veel enamgi, kui viimati aprillis, kui nähtut esimest korda tekstualiseerida püüdsin. Kuna tõtt-öelda kihelen ma võimaluse järele ühe alles-alustava telesarja vaatamisega nö kaasa-kirjutada, on kahetsusväärne, et mu praegune pühendumuskese mujal paikneb. Ent samas tuli mul seekordselt "Caprica" avalugu seirates kaval idee, et vahest võiks nihuke kirjutamine tõeks saada suvel, kuna teatavasti on sarja avahooaeg jagatud kahte ossa - esimesed kümme jagu nüüd, ülejäänud, kui ma ei eksi, sügisel. Ja vahepealne paus olekski sobilik mõningateks lähemateks mõttearendusteks, et siis asja naastes juba "ajaga kaasas käia". Loomulikult, mitme-setme kuu pärast juhtuvast on praegult veel vara kõneleda. Aga ideel kui sellisel oleks ju jumet, või mis?

Aga kui juba kirjutamise peale jutulõng läks, siis tuleb ära märkida, et igaski suhtes, ennekõike aga ses’ vallas, mis puutub sügavamasse süvenemisse ja vahest ka täpsemaisse ülestähenduisse, on eriti kehv “diil”, et “Lost”-i finaalhooaeg minu jaoks säherdusse ajaperioodi takerdus. Aga mis parata. Julgen oletada, et “LOST” leiab mu soovide kiuste BSG-ga analoogset kohtlemist, ehkki alati jääb võimalus, et pöördun üksikasjalikumate kirjutistega asja juurde tagasi siis, kui luigelaul oma kohaloluga ka eesti telekanaleid ilustab.

Ja viimaks, Joss Whedon'i "Firefly". Jep, mu viimane sissekanne "Firefly"-ist on juba vaat et üle kuu vana. Arvestades, et ühena oma kõigi aegade lemmiksarjadest ei taha ma nimetet' teleteose lõppjagudesse möödaminevlikult suhtuda, mõtlesin ma siin isekeskis, et võib-olla oleks kõige mõistlikum igale kalendrikuule (v.a jaanuar, mis, sunnik, nüüd juba paraku lõpule kisub) oma annus "Firefly"-d jätta. Sel' moel tuleks järgepidi juttu ühest episoodist per kuu - veebruar, märts, aprill - ja pikemast filmist ning seeläbi ka kogutervikust oleks tõenäoliselt otstarbekam süvitsi peatuda juba suvel, kui siinkirjutajal muud mured selja taga on. Kuidas tundub?

1 comment:

Unknown said...

Ei noh, miks ka mitte iga kuu üks Firefly kirjutada. Filmi kirjutis võib tulla siis see suur tähtsündmus, sest Serenity tõmbab mõned otsad kokku ja lahku ning mõne jätab hoopis puutumatta. LOST-iga sama lugu. Mind valdab sama tunne LOST-i suhtes. Kurb, et otsa saab:(