2/2/10

Oscar’ite nominatsioonid, ‘09

Vägisi tekib tunne, nagu oleksin mingisugune filmi/TV-maailma auhinnaprotsesside "teeneline" kommentaator, ent mida sa hädaga ikka teed, kui targemaiks kirjutisiks aega napib. Pärast hüpet vaid tibake mõtteid, mis mulle isiklikult suhteliselt äsja ilmunud nominatsioonide juures kõige enam sümpatiseeris.


  • "Basterds"-i *kaheksa* nominatsiooni, tehes korralikult tuule alla kunagisele nominatsioonide arvule seoses "Pulp Fiction"-iga. Mõistagi võib siinkohal võib-olla ehk tänada ka parima filmi nom'ide arvu seekordset kahekordistamist, kes teab. Igatahes kordab Tarantino uusim meistritöö 1995. aastat, saades kirja Parima Filmi nominatsiooni ning lisaks veel rida ilmselgeid osutusi, nagu Waltz parima meeskõrvalosa ja Tarantino parima režissööritöö ning originaalstsenaariumi eest. Samuti võib üles märkida nominatsioon parima kinematograafia vallast. Ja lisaks veel üht-koma-teist.

  • Meele tegi heaks, et Coen'i-velledki ukse taha ei jäänud, neilgi - ja äärmiselt teenitult - pihus Parima Filmi ning Parima Originaalstsenaariumi nominatsioon suurepärase “A Serious Man”-i eest (mida isegi ühes pikemas essees puudutanud olen). Muidugi, nähtavasti kriibib mul sees veel tükk aega, et Stuhlbarg tühjade kätega jäi.

  • Mitte, et minu nägemist mööda kellelgi Parima Filmi kategoorias "Avatar"-i vastu erilist tšanssi oleks (olen nõus kihla vedama, et juba kuu pärast kordub sama, mis aasta eest "Slumdog"-i puhulgi), oli ääretult meeldiv näha Parima Filmi nimistus "District 9"-i, mille eksistents siin kategoorias on ilmselt omalaadseimaks valvenäiteks, mil moel nimekirja suurendamine uksi avab. Ja mul on vägagi hea meel. Muuseas, "District 9" kogus tegelikult mõnusa hulga nominatsioone. Parimale Filmile lisaks veel ka Parima Adapteeritud Stsenaariumi ning näpuotsaga veel veidi pealegi. Noorele režissöörile ei oska paremat soovidagi.

  • Ei julge väita, et 2009. aasta on esimene, kus Võõrkeelse Filmi Oscar'inominent ka kinematograafiakategoorias kirja läheb, kuid nõnda vähemasti juhtus ning "Das Weisse Band" on hetkel kirjas ühtekokku kahe nominatsiooniga. Ja ei oska mina muud teha, kui nõusolevalt noogutleda.

2 comments:

joonas said...

Tore on seegi, et Gilliami "Parnassus" kaks nominatsiooni sai. Kõigest kunstnikutöö ja kostüüm, aga noh, kehval ajal on sitikas ka praad.

Siim said...

Uh, vabandused kommentaari hilise avaldamise pärast.

Aga egas jah. Nõndakaua kui Oscar'itega seonduvat jälginud olen, olen rohkem juhindunudki "väikestest võitudest" - umbes, et nää, *see* sai ka midagi. Vahepeal justkui tõstis pead õrn lootus, et asjad hakkavad ülesmäge minema -"No Country for Old Men" vrs "There will be Blood" aastakäik nt, mõlemad ühel aastal tules ning lust kohe kaeda, kumb peale jääb - aga rohkem ilmneb siiski sehukesi aastakäike nagu see (2009) ning eelmine (2008). Ja eks Oscar'ite ajalugugi pakub rohkem säherdust reeglistikku kui hulganisti erandeid. Soovid soovideks.