6/11/09

Reduxessss: Lugeja valik!





















Nii, kätte jõudnud on tagasi-toomiste, taastamiste ning taas-alustamiste aeg! Täpsemalt tähendab see seda, mida ülalesitet' pildid näitavad. Ehk teisisõnu, kord kui mul tõeline puhkus end lahti põrutab, kavatsen sügavamal narratiivsemal tasandil (loe: konkreetsest episoodist/episoodidest lähemalt blogides) süveneda kolme sarja algusaegadesse (ja tõsi küll, Firefly puhul kogu sarja tervikuna, kuna ainult üks hooaeg teist paraku oligi + film).

Valikuvariandid on - blogimise mõttes, kuna omapoolseid "vaatamisredux"-e püüan läbi viia nii või naa -

1) LOST: Esimene Hooaeg - Hetkel vaadatud kaheosaline pilootepisood, mis arvatavasti esimesena puudutet' saab, kord kui aega laiemalt käes, s.t arvatavasti alates tulevast nädalavahetusest

2) Firefly - Senini üks minu lemmiksarju üldse, mida viimati vaadatud sai omajagu aega tagasi, nii et oleks tegemist ilmselt igati sobiliku lisandiga

3) Dexter: Esimene hooaeg - Dexter elas niisiis oma "telesünni" läbi nädala eest ka Eesti kanalil, nimelt Kanal 2's. Olen uuesti, ehk siis päris otsast, vaatama asunud ning senini taas-nähtud kaks esimest osa. Arvatavasti ideeliselt ehk kõige sobilikum vaatamine blogimisanalüüsi seisukohalt, kuna jääb lootus, et võib-olla on ka keegi lugejaist seda jälginud muid teid pidi (nagu siiani mina) või haaranud heast võimalusest kinni praegusel hetkel

Kogemused on näidanud, et eriti hulgi kommentaare ma ei saa, aga eks ükski on parem kui üldse mitte :) Aga siiski, soovitusi, millele ehk kõige enam rõhku panna, võiks sellegi poolest olla rohkem kui üks. Vastasel juhul ma ilmselt kirjutan lihtsalt omaenese lustist ning rõõmust ja arvatavasti kõigist, kuna olen juba selline hull inimeseloom (kuigi, alati jääb kõva võimalus, et püüan kõigist välja pakututest kirjutada nii või naa, öeldagu, mis tahes!)

_____________________
Fotod:
http://images.google.ee/imgres?imgurl=http://fandomania.com/wp-content/uploads/2008/04/firefly-294x300.jpg&imgrefurl=http://fandomania.com/firefly-confirmed-for-blu-ray/&usg=__kd_n757dZmoLxrqYgFP17EbyjfU=&h=300&w=294&sz=37&hl=et&start=27&um=1&tbnid=LWrYKUwfSz_zYM:&tbnh=116&tbnw=114&prev=/images%3Fq%3Dfirefly%2Bpictures%26ndsp%3D20%26hl%3Det%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:en-GB:official%26sa%3DN%26start%3D20%26um%3D1

http://lost.about.com/od/photogallery/ig/Season-1-Photo-Part-1/Jack-and-Hurley-Help-the-Marsh.htm

http://images.google.ee/imgres?imgurl=http://www.lacoctelera.com/myfiles/laguerradelosmedios/Dexter-Morgan-1574%255B1%
255D.jpg&imgrefurl=http://vudoosoul.xanga.com/&usg=__lXzhf4tQABwxD03CfInkmqltCGU
=&h=300&w=400&sz=22&hl=et&start=122&um=1&tbnid=BpREd9N_b2z_8M:&tbnh=93&tbnw=124&prev=/images%3Fq%3Ddexter%2Bseason%2B1%2Bpictures%26ndsp%3D20%26hl%3Det%
26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:en-GB:official%26sa%3DN%26start%3D120%
26um%3D1

2 comments:

Lumivalgeke said...

Lost ei suutnud mind üldse köita, kuigi alustasin entusiastlikult vaatamist, kui Eestis näitama hakati. Fireflyst ei ole isegi kuulnud, aga loeks vist selle kohta midagi küll - silmaringi avardamiseks sarjade osas:D Dexter köitis mind juba vilksamisi tabatud episoodilõppudest ja hetkedest, mida juhtusin täiesti juhuslikult mingilt venekeelse pealelugemisega kanalilt nägema. Kanal2st vaatan nüüd uskliku fanatismiga. Kõrvalkarakterite karikatuursus ka ei häiri (kohati on see kindlasti taotluslik võõristuse tekitamine, aga kohati lihtsalt natuke halb näitlejatöö), peategelane on lihtsalt fantastiline. Kui mina kunagi sarja skripti tahaks teha, siis ma ei saaks, sest Dexter on juba tehtud. Mu Jack the Ripper-sarja kirjutised on midagi samasse esteetikasse, aga natuke lüürilisemad (kuigi ka Dexter on kohati vapustavalt poeetiline) ja ei ole seotud ühtsesse narratiivi, vaid ongi laastud, nagu episoodid ilma läbiva loota. Mingi hetk oli isegi plaanis see sari tervikuks vormistada, aga ei ole vajalikku püsivust.

Ühesõnaga - igasuguseid mõtisklusi Dexteri teemal loeks väga isuga;) Ja mina ei põe spoilereid ka, pigem vastupidi - väikesed paljastused tuleviku osas oleksid teretulnud:)

Siim said...

Kusjuures ma olin imelikul kombel kindel, et juhul kui Sina midagi välja pakkuma peaksid, oleks selleks just nimelt DEXTER. Aga olgu nii, kusagil järgmise nädala teisel poolel tuleb arvatavasti midagi kolme esimese DEXTER'i episoodi kohta.
DEXTER'i ja spoilerite seos on omaette komplitseeritud lugu, kuna olemuslikult omab esimene hooaeg, vähemalt minu jaoks isiklikult, äärmiselt kirjanduslikku narratiivi (ongi tegemist enam-vähem otsese ekraniseeringuga, samas kui teine ja kolmas hooaeg Lindsey romaanide kütkeis enam niivõrd palju pole), mis teeb ühtaegu raskeks rääkimise üksikutest "peatükkidest" ning samavõrd võimatuks pilguheidu tulevikku, kuna ju keegi ei taha, et raamatu lõpust juba eos juttu tehtaks. Aga arvatavasti leidub mingisugune kuldne kesktee, mis võib-olla on isegi seda lihtsam juhul, kui mõtiskleda mitmest episoodist korraga.

FIREFLY oli Joss Whedoni'i lühikese eluga sari selle kümnendi algusest, täpsemini aastaist 2002-3. Jooksis USA telekanalil FOX ning katkestati vististi pärast esimest kolme episoodi. Järgnes vägagi ulatuslik fännipoleemika, mis teatud tasemel püsib senini (kõrge DVD müük). Kogu möllu tagajärjeks oli see, et anti välja DVD kogu sarjaga (14 episoodi) + aastal 2005 tehti ka film (SERENITY), mis otsad lõplikult kokku sidus.
Minu jaoks on FIREFLY puhul enim esil nostalgiline külg, kuna see oli mäletamist mööda üks mu esimesi lemmiksarju üldse. Ja vaatasin seda vist kusagil samal ajavahemikul kui asjulõpetav film ilmavalgust nägi. Teisisõnu: arvatavasti vaataksin ma seda praegusel hetkel hoopis erineva, aga samas ka värskema pilguga, kuna sealt meenuvad vaid äärmiselt üldised detailid, kui üldse.

Väga kahju, et Sul LOST'iga sedaviisi läks. Kuna ma ise olen näinud "kogu lugu", mis senini ekraanile jõudnud on, nautisin ma ausalt öeldes nn puhast algust vägagi, osates nüüd väiksemaid vihjeid paremini aimata ning asju kergemini kokku viia. Ja eks LOST'i alguski omab minu jaoks suhteliselt suurt nostalgilist kvaliteeti, mille lähemast taustast vast edaspidi.

Aga teistegi soovitused on endiselt teretulnud (eeldades, et võib-olla keegi veel jälgib) ning ega otsestest vaatamis-ettepanekutestki ära ei ütleks!