8/21/08

L6pu algus? (22.08.2008)

Ma ei oskagi midagi 8elda ausalt 8eldes. Peale selle on mul veel l2pakale uuesti XP pealepanek pooleli, nii et m6tted on suhteliselt harali ning igas suunas laiali. Kui p2riselt siiras olla, siis hakkas mul tegelikult just huvitav. Nagu Sa isegi oled korduvalt maininud, on tohutult h2mmastav, kuidas kaks t2iesti teistsuguse "ehitusega" inimest t2iesti suvalisel hetkel jutusoonele satuvad. Ega asjaolu, et see soon oma olemuselt reaalne pole, ei omagi asjade arenedes mingisugust t2htsust. Muidugi poleks minust reaalajas ning -pildist ka suuremat asja inimhinge pseudospetsialisti m2ngimaks. Kui kasutada j2llekord seda juba v2heke kulunud t6de - arvatavasti pole ma lihtsalt selliseks ehitatud. Aga see selleks. Mida ma 8elda tahtsin, oli see, et see soon oli v2gagi teretulnud. Muidugi v2ga tore, et Sa enda jaoks v2hemalt mingi osa aja jooksul kogunenust selgeks m6elda oskasid, oled seet6ttu minust eelistatumas seisus. Noh, v2hemalt tulnukloojate palge ees, kui mitte kusagil mujal. Minu sees seevastu pakitseb paljut, mille v2ljund olenevalt asjaolust vast polegi p2riselt v6imalik. Seda enam, et ega ma eriti palju neist asjust m6elda ka ei taha. Eriti veel pealtn2ha isiklikus kirjatykis, mis sellegipoolest on avatud k6igi m2rkustele. Irooniline, v6i mis? Aga eks seda kaasaegne elu ju ongi. "K6ik myygiks!" nagu kunagi laulis Kuldne Trio. Vist. Olgem ausad. Tegelikult ma ei uskunudki, et keegi huvi tunneb. Seda meeldivam oli, et keegi tundis, kuitahes egoistlikel kaalutlustel. Muidugi alati on lihtsam midagi hukka m6ista, kui tegelikult m6ista. Oijah, l2hen vist liiga irooniliseks ning s6nam2nguliseks k2tte. Ega vahet vist tegelikult pole, tegelikult. P6him6tteliselt ei tea ma, miks ma yleyldse seda nyydseks kaaperdatuks tituleeritud ploogi kirjutama hakkasin. Siiamaani ei tea. Igavus on usutavasti pigem hoopis justkui kattevari, mille varjus midagi hoopis muud toimub. V6i noh, toimus. Kuidas v6tta. Aga see selleks, kaua ma ikka kuritahtlikult iroonilist retoorikat ajan.
Ma olen n6us, et igasugused juhtumised ning protsessid aitavad isiksuse arengule kaasa. Mina tean t2ie kindlusega, mis tegi minust selle, kes ma t2na olen. Ja kuigi selle protsessi l2bi elamine polnud kaugeltki meelakkumine, ei oska ma tegelikult 8elda, kas ma oleksingi tahtnud, et asjad teistmoodi l2inud oleksid, kui nad l2ksid. Ytleme nii: kui paralleelreaalsustel t6epoolest on mingisugune t6ep6hi all (ma ise kaldun arvama, et on), elaks seal ilmselt minust kardinaalselt erinev versioon. Noh, selline, kellel polnud seda protsessi. Paralleelreaalsuse minad on aga l6pmatud, nii et ylej22nusid ei maksa aja kokkuhoiu m6ttes puudutada. Ilmselt ma tahtsin 8elda seda, et ma olen rahul sellisena, nagu ma olen. V6i milleks ma kujunesin. Nimeta seda, kuidas tahad. Jah, ainulaadsed me t6epoolest ei ole. Teisik v6ib-olla pole antud kontekstis k6ige 6igem s6na, mida kasutada. Pigem v6iks seda fenomeni Hessele toetudes peegelhingeks nimetada. Ja v6ib-olla iga inimese ylim pyye siin maailmas ongi tallata rohtukasvanud rada taolise kaas-hinge leidmise teel. V2hemalt alateadlikult. Ja seda ei tohiks segi ajada "6ige" otsimisega. "6ige" on hoopis teisest puust ning tihti vaid tyhipaljas peegeldus inimese enese eksimusest. Aga pole minu koht r22kida asjadest, mida ma kogenud pole. See paneb mind veel enam vaid tyhja retoorikuna tundma. Bachi lisan ma siis asjade nimekirja, mida lugeda, aga milleni ma nagunii kunagi ei j6ua. Laisk nagu ma olen. Aga nagu 8eldakse, julge pealehakkamine on pool v6itu. Ja v2hemalt on mul soov. Paljud ei saa kiidelda sellegagi. Tegelikult ma ei oskagi antud hetkel enam midagi muud 8elda, ilma et k6ik see juba v2ga nutuseks ei kisuks. L6ppude l6puks olen ma vaid alandlik yhiskonnateener, kes l6bustab oma kujuteldava publiku meeli. Ytleksin kyll seda, et t6tt-8elda peaksin mina Sind t2nama. Mingis m6ttes v2hemalt. Teise perspektiivi tajumine ning 22riti-veeriti m6istmine v6imaldab mingil paradoksaalsel kombel ka enda sisemised perspektiivid paika seada, v2hemalt osaliselt ning kasv6i ajutiseltki. Kuigi see k6ik ilmselgelt algas kaaperdamise, l6ppes see omalaadse yhtimusega, mille s6nadesse panek on suisa keeruline. Usutavasti j2ime meie aga ainsaks, kes seda m6istis.
Ja l6puks, eks ma siis hoian silmad lahti. L6ppude l6puks ei v6i ju iial teada, mis raja elu su ette asetab. Ja v6imalik, et yhel teatud hetkel paistab tunneli l6pus ka valgus.

No comments: